Post new topic   Reply to topic    GoodGame Forum Index -> Rekrytering
View previous topic :: View next topic  
wtouch
Trial

Send private message
Reply with quote

re: [ACCEPTED] Wtee - Shadow Priest

0
Personlig Information.
Namn:
Christian
Ålder:
28
Kön:
Man
Berätta lite om dig själv:
Bor i Göteborg och pluggar. Utanför WoW och skolan blir det väl en hel del tv-serie och fotbollstittande.

Karaktär Information.
Namn:
Wtee
Klass:
Priest
Main-spec:
Shadow
Har du ett off-specc och hur väl kan du spela det:
Disc som OS, kan väl disc / holy tillräckligt för att heala farm raids om någon healer
skulle saknas men healar alldeles för sällan för att vara bekväm med att heala under progress.
Server:
Twisting Nether
Armory länk:
http://eu.battle.net/WoW/en/character/twisting-nether/wtee/advanced
Visa logs, ex "World of Logs":
http://www.warcraftlogs.com/reports/MvFtmhCPT8bGc6Jq
http://www.worldoflogs.com/reports/rt-8il8vtslr03nkdt9/
Berätta om din roll i raids, samt förklara din rotation:
Då Shadow är en dps klass är största rollen att göra skada men även att heala genom att använda Vampiric Embrace eller halo/ds beroende på boss.

Talents:
Tier 3. Solace and Instanity är standard talenten och använder den på alla bossar i SoO. FDCL kan funka på en del bossar tex Spoils och Siegecrafter men föredrar ändå SaI.

Tier 5. ToF är standard men byter till DI på Iron Jugger och Thok då jag fått bättre single target dps med DI än ToF. Använder även DI på Klaxxi för att få så många mindblast proccs som möjligt och hög dp/mfi uptime på focus target.

Tier 6. Halo är standard men byter till Divine Star om det behövs pga av healing. Zergtaktiken första veckorna på Norushen och Thok är väl de bästa exemplen där Divine Star har kommit till användning. Även Garrosh beroende på om man stackar i P1 och saknar lite healing.

Rotation.
Är mer en prio lista än rotation för shadow där orbs > dp/mfi > swp/vt.
Använder mb / swd i stort sett på cd för så många orbs som möjligt. DP med 3 orbs men även vid 2 orbs om jag inte hinner få en sista orb innan trinket proccsen försvinner, bra exempel är på pull med 0 orbs och ToF då jag bara hinner få 2 orbs medan trinket proccsen från pull fortfarande är uppe. Försöker refresha swp/vt med så starka proccs som möjlligt. Även att försöka få orbs från adds genom swd och ha så hög ToF uptime som möjligt.

Är du ursprungsägaren av kontot?
Om inte, vart fick du tag på det?
Nej, köpte kontot av en kompis som tröttnade på WoW efter att ha spelat i mindre än en månad. Har haft kontot sen ~1 månad in i vanilla.

Speltid och aktivitet.
Hur mycket spelar du varje dag? Hur du något planerat inom snar framtid vilket kan påverka din aktivitet? Förklara hur din situation ser ut.
Hur mycket jag spelar varierar mycket. Men utanför raids så kan det bli allt från 15min / dag till +14 timmar om jag håller på att lvla någon ny alt eller liknande. Under progress så brukar jag se till att lägga irl saker utanför raidtider så att jag kan vara med på raidsen. Tror jag missade 5 raids under vår progress (11 sep – 19 jan) och 3 av de berodde på att jag va i barcelona.

Dator och uppkoppling.
CPU:
i7 2700k
RAM:
16gb
Grafikkort:
560 TI
Internet:
Delar med resten av förening men brukar ligga på 40/40 typ.
http://www.speedtest.net/result/3354069883.png
Skärmupplösning och FPS i 25 man raids:
1920x1200 har dålig koll på vilken fps jag brukar ligga på men aldrig upplevt fps lagg iaf.

UI screenshot + Keybindings.
Bild på din user interface. Använder du mycket keybindings?
Allt förutom Hymn of Hope bindat.
http://oi60.tinypic.com/2v2cxp1.jpg

Berätta om tidigare raid erfarenheter under tiden då det contentet var aktuellt.
MC, BWL, AQ och Naxx till 4horsemen som healer i Vanilla. Cthun worldfirst + en del eu/horde first kills i Naxx
Kara, Gruul och båda outdoors bossarna som healer/dps i TBC. Doom Lord Kazzak worldfirst.
DS 10hc i Cata.
MSV 6/6hc, HoF 4/6hc och ToeS 4/4n i T14.
ToT 13/13hc.
SoO 14/14hc.

Vilka guilder har du spelat i och vilken roll har du haft?
Raidade MC och BWL med 2 olika guilder innan jag gick med i Nihilum innan AQ släpptes. Raidade AQ och Naxx upp till 4horsemen som healer innan jag
slutade spela WoW pga att jag tröttnade / det tog för mycket tid. Kom tillbaka till WoW i samband med att TBC släpptes och va med i Nihilum som
casual ett tag och körde Kara, Gruul och worldbossarna innan jag la ner WoW igen.
Började spela WoW i slutet av 2011 igen och gick med i Dreadlords/FLOW, en svensk casual guild som körde DS10 och clearade när det va på 20-25% nerf.
I början av MoP så lämnade vår raidleader så jag och en till gick till Audacity, en annan casual guild som körde 10 man. Pga att vi spelade på en stadigt döende
Magtheridon så migrerade vi till Twisting Nether och jag och två andra gick till Desolution s om va en 25man guild. Desolution tappade ett par spelare ganska tidigit in
på ToT hc så guildledarna bestämde sig för att gå 10man för att kunna fortsätta raida hc. Gick tillbaka till Audacity som hade flyttat med till Twisting Nether medan jag
letade efter en ny 25man guild. Hittade en ny 25man guild i Apex som jag är med i nu.

Varför vill du joina oss?
Bra progress för en 4dagars guild, raidtider som passar mig bra och att ni är en svensk guild skadar inte.

Hur är din inställning till progression och farm raids?
Gillar att raida men föredrar progressraids framför farmraids. Har inga problem med att sitta på bänken om det behövs en viss setup för speciella bossar.

Kan du prioritera WoW under progress?
Ja.

Varför lämnar du din nuvarande guild?
Ett par anledningar. Oseriösa officers är en. Byte från 4 till 5 raiddagar är en annan och är väl huvudanledningen till att jag letar ny guild.

Applyar du till någon mer guild? Vilken/vilka?
Nej

Vad kan du erbjuda GoodGame?
Här är din chans att blåsa iväg oss med en wave of awesomeness.
Är en spelare som alltid ger 100%. Håller mig uppdaterad både på min klass och på upkommande bossar.

Känner du någon i GoodGame?
Nej

Rita din favorit World of Warcraft boss i paint och förklara vad som gjorde fighten så bra.
Det behöver inte vara snyggt, allt handlar om känsla. Att hoppa över denna delen i din ansökan kan tolkas som bedrägeri. Ladda upp din bild på valfri sida.
http://oi60.tinypic.com/2z4mdxe.jpg
Gillar faktiskt nästan alla bossar i SoO men nog haft roligast på Thok pga all panik på TS från folk som springer sista gångerna och säger typ ”Lugnt jag kommer klara mig FAN”.

Någonting du vill tillägga?

Hur kontaktar vi dig utanför WoW? (Email/Skype/Battletag etc)
cnilsson#2622
Canti659
Raider

Send private message
Reply with quote

0
http://eu.battle.net/wow/en/character/twisting-nether/Wtee/advanced
Zephs
Zephs86
Officer

Send private message
Reply with quote

0
Hej Christian!

+Helt ok erfarenhet. Synd att du missade Cataclysm. Fanns många bra fighter där.
+Du har åldern inne.
+Bra logs.

-Osäkra på om vi vill ha en till shadow priest.

Svar kommer inom kort.

Send private message
Reply with quote

0
Du är välkommen över. Raid på söndag om du inte låst dig till någon annan raid. Sparka på lämplig person i guilden så kommer de skicka dig till någon som kan ge dig en invite. Vi ses på Söndag. //Ossory
wtouch
Trial

Send private message
Reply with quote

0
Tack.
Är tyvärr låst denna veckan men flyttar över nu under helgen.
Zephs
Zephs86
Officer

Send private message
Reply with quote

0
wtouch wrote:
Tack.
Är tyvärr låst denna veckan men flyttar över nu under helgen.

Föreslår att du flyttar innan vårt raid på söndag. Är inte omöjligt att din raid ID resetas vid faction change!

Välkommen till GoodGame!

Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum